vrijdag 27 januari 2012

Depa displosables – Responsive webdesign anno 2012



Deze week  is een Dunes webdesign live gegaan op http://www.depa.nl  Het is een redesign van een eerder ontwerp van Dunes gemaakt in 2007.
Met deze nieuwe website is het ontwerp schaalbaar opgezet (responsive webdesign) Door een website responsive op te zetten schaalt het ontwerp binnen de browser en blijft de stijl van de site ongewijzigd. De onderdelen schuiven en schalen onder elkaar bij een kleinere resolutie. 



De site ziet er dus goed uit op elk formaat scherm en schermresolutie) Hiermee is het ook mogelijk websites voor speciale devices er goed uit te laten zien. Denk daarbij aan de ipad, iphone en aan bijvoorbeeld android smartphones.  Ook zijn in het nieuwe ontwerp sociale media en verbeterde search engine optimalisatie (seo) toegevoegd.






Link: Depa - disposables & packaging: http://www.depa.nl






vrijdag 20 januari 2012

Schip gestrand voor de deur bij Dunes in Wijk aan Zee


Schip gestrand bij Wijk aan Zee

Groot schip gestrand op strand Wijk aan Zee
WIJK AAN ZEE - Voor het strand van Wijk aan Zee is vrijdagochtend rond half 6 een groot vrachtschip vastgelopen. Dat hebben de hulpverleningsdiensten gemeld. Het gaat om het Filipijnse schip Aztec Maiden. Het schip ligt bijna 200 meter uit de kust, aan de noordkant van Wijk aan Zee.
Het schip had geen vracht aan boord. Wel is er het risico dat er door het stranden stookolie uit het schip gaat lekken.
De kustwacht heeft aangeboden de 21 bemanningsleden van boord te halen. Maar de kapitein van het schip heeft daar geen toestemming voor gegeven. Er zijn geen gewonden gevallen. Het schip zou zijn gestrand omdat het anker niet hield. In eerste instantie gaf de kapitein aan dat de ankers binnen waren gehaald. Maar het schip bleef richting de kust drijven.
 
De Aztec Maiden is 155 meter lang. Het schip stamt uit 1984 en is eigendom van Dry Cargo International.
 
De Kustwacht meldt dat afspraken zijn gemaakt met een bergingsmaatschappij om het schip los te trekken.
 
De situatie is niet gevaarlijk, zegt Peter Verburg van de Kustwacht. Het 155 meter lange schip dat onder Filippijnse vlag vaart raakte vannacht op drift. Het schip was voor anker gegaan voor de Nederlandse kust na vertrek uit de haven van IJmuiden. Verburg: „De kapitein meldde ons vannacht dat de ankers het niet hielden. Het schip heeft geen lading en ligt dus hoog op het water. De sterke wind krijgt er dan gemakkelijker vat op.”

 
De Aztec Maiden is het eerste schip dat dit jaar voor de Nederandse kust strandt. „Dit soort strandingen komt niet meer zo vaak voor”, volgens Verburg. „De regels zijn de afgelopen jaren strenger geworden. Schepen moeten na hun bezoek aan de haven verder uit de kust voor anker.”
 
In de Europese wateren doen zich jaarlijks honderden incidenten met zeeschepen voor. Het aantal schepen dat in Europa aan de grond loopt is de afgelopen jaren aan het dalen, volgens cijfers van de EMSA, de Europese organisatie voor maritieme veiligheid. In 2010 liepen in Europa in totaal 143 schepen vast.
 

dinsdag 3 januari 2012

Redesign voor uw website?

Redesign voor uw website? 

Website redesign: Het opnieuw ontwerpen van uw website met eventueel bijbehorende huisstijl en uitingen. Hieronder zijn belangrijke aanwijzingen dat het tijd is om uw website te herontwerpen en hoe uitgebreid dat herontwerp zou moeten zijn.

Statistieken zijn gedaald

De eerste en meest belangrijke indicatie dat uw website aan een redesign toe is zijn dalende bezoekersstatistieken. Er zijn andere redenen die verantwoordelijk kunnen zijn voor dit symptoom (bijvoorbeeld uw product niet correct op de markt zetten), maar zodra deze problemen worden aangepakt en er toch een constante neerwaartse trend in conversies, clicks en sales te zien zijn, is mogelijk de effectiviteit van uw huidige ontwerp uitgewerkt.

Uw bezoekers vertellen het u dat het tijd is

Statistieken geven u indirect beeld dat er iets mis is. Maar om er achter te komen wat er aangepakt moet worden bij uw redesign hebt u feedback nodig van uw klanten. Enquêtes werken goed, maar samen met een consultant uw usability doorlopen is zeer effectief. Ons advies: praat met uw klanten. Ze kunnen u meer vertellen over uw merk en uitstraling. Ook externe input van een design consultant kan u helpen om te weten te komen wat er mis is met uw product of website.

Feedback van uw vaste klanten

Feedback van uw vaste klanten zal u niet alleen vertellen of u delen van uw website moet redesignen of heroverwegen, maar vooral ook in welke mate. Normaal gesproken richten uw klanten zich op specifieke elementen in uw workflow. (Denk bijvoorbeeld aan de winkelwagen in een shop of een overzicht in een catalogus) Dit zijn gebieden waar het herontwerp zich op zou moeten richten. In de meeste gevallen zal dit niet gaan om de hele website, maar als er veel feedback op meerdere terreinen is, dan is het aanpakken van de gehele website en het design de moeite waard.

De initiële wensenlijst is te lang geworden

In de loop van het bouwen van een product of website vallen er altijd wensen af die door tijdsgebrek of budget uitgesteld zijn. Deze wensen zijn eigenlijk zaken die u had moeten doen tijdens het initiële bouwen, maar die u niet rond kon krijgen of waarop u moest bezuinigen om het product op tijd af te krijgen. Elke volgende iteratie voegt onvermijdelijk meer wensen toe aan de lijst, totdat de lijst zo lang wordt dat het bijna onoverkomelijk wordt deze lijst in een compleet nieuw redesign door te voeren in plaats van de lijst toe te passen op het huidige ontwerp.

De technologie heeft uw website ingehaald

Wat vandaag nieuw en vooruitstrevend is, kan morgen al verouderd zijn. Denk maar aan de sociale media. Het kan niet alleen maar volstaan deze social media knoppen toe te voegen aan uw huidige design, maar ook het volledig doordenken van de plaatsing per pagina en product kan voordeel opleveren. Denk daarbij aan de combinatie van sociale media en viral campaigns of bloggen.

Uw website ziet er gewoon oud uit!

Hoe uw website er esthetisch uit ziet geeft direct af op de betrouwbaarheid van uw merk of bedrijf. Zelfs als uw ontwerp hip was toen het eerst werd gelanceerd, kan het vooral nu outdated aandoen, des de meer omdat er gebruik gemaakt is van een stijl die een aantal jaren geleden “hip” was. Hoe kan ik zien of mijn site verouderd is? Kijk naar je concurrentie. Kijk naar nieuw gelanceerde diensten in andere sectoren. Vergelijk je vormgeving met die van merken die goed presteren. Elke dag werken met uw website kan het gevoel versterken dat uw site verouderd aanvoelt.

Het is al meer dan 2 jaar sinds uw laatste update
Zelfs als geen van de bovengenoemde aanwijzingen van toepassing zijn op uw website, is de houdbaarheid van een webdesign in het zeer snel evoluerende huidig internet vakgebied bijna nooit meer dan 2 jaar. Uiteraard de bekende uitzonderingen daargelaten.

Conclusie

Hierboven zijn eenvoudige indicatoren die waarschijnlijk aangeven of het tijd is om uw website te redesignen. Het onderhouden van een actuele en fris gezicht voor in online wereld kan u (verbeterde) klantenwerving, conversie en sales opleveren. Ook zal uw personeel bij blijven met de nieuwste technologieën, design trends en ontwikkelingen. Daarnaast zal het uw merk nieuw leven inblazen en het toont uw klanten, media, investeerders en personeel dat u veel waarde hecht aan het up-to-date houden van uw uitstraling.


Interesse in een redesign? Mail:kuno.hamers@dunesmm.nl of kijk op www.dunesmm.nl