donderdag 27 november 2014

Nieuwe DACE huisstijl en website

Nieuwe DACE huisstijl en website sluit aan bij hedendaagse dynamiek

Nijkerk, 27 november 2014.

Dace logo
Dace lanceert een nieuw logo en nieuwe website. Gedurende 25 jaar was een muntstuk het symbool van DACE (Dutch Association of Cost Engineers). Vanaf 27 november is de vernieuwde website online en weerspiegelt het nieuwe logo de drie-eenheid voor projectmanagement: tijd, kosten en scope. Met een knipoog naar deze Triple Constraint is een bijzonder 3D-model ontworpen, dat zijn vorm ontleent aan een vakwerk van constructie-elementen, die Value Management, projectbeheersing en interactie (netwerk) representeren. "Inderdaad een wereld van verschil met het oude logo", zegt DACE-voorzitter Robert de Vries: "Het weerspiegelt de evaluatie van het beroep van Cost Engineer van puur project begroten (calculatie) naar integrale kosten- en waarde-advisering van het management. Bij zo'n voortgaande ontwikkeling past dit nieuwe logo perfect. Het straalt de dynamiek van ons vak uit, met alle onderlinge relaties, zo kenmerkend voor de mondiale netwerkmaatschappij waarin we aangeland zijn."

Dace Huisstijl
Het nieuwe DACE-logo maakt deel uit van een nieuwe huisstijl, die ook terug te vinden is in een complete herinrichting van de DACE-website. De Vries: "Ook daar is gekozen voor dynamiek: van statisch archief naar interactief digitaal platform voor kostendeskundigen, Cost Engineers en Value Managers." De website www.dace.nl is zakelijk en overzichtelijk van opzet en fris van kleur. Jarno Kuijvenhoven, DACEbestuurslid communicatie, licht het verder toe. "De open uitstraling wordt versterkt door inhoud, afbeeldingen en activiteiten voor het grootste gedeelte voor iedereen zichtbaar aan te bieden, zonder dat inloggen vereist is. Daarnaast is de site op alle hedendaagse media - desktop, laptop, tablet, smartphone - soepel te gebruiken. Vanaf nu is DACE goed vindbaar via zoekmachines. Het onderliggende Content Management Systeem (CMS) is gebruikersvriendelijk, waardoor we de site altijd up-to-date kunnen houden en steeds verder kunnen uitbouwen. Door de drie kleuren blauw en drie kleuren groen in het nieuwe logo functioneel toe te passen, hebben alle zes DACE-competenties (Cost Engineering, Value Management, Special Interest Groups, Opleidingen, Media en DACE als organisatie) een herkenbare en eigen plek op de nieuwe site. Geïnteresseerden kunnen zo de wisselwerking tussen informatievraag en - aanbod optimaal benutten.
Dace webdesignBinnenkort gaat ook de Engelstalige versie van de website online. Dan kunnen we de groeiende populatie Engelstalige professionals in Nederland beter bedienen." DACE is een onafhankelijk stichting die als doelstelling heeft om Cost Engineering en Value Management te ontwikkelen door het samenbrengen van professionals uit dit vakgebied en het ontwikkelen en overdragen van kennis. DACE focust zich op de sectoren grond-, weg- en waterbouw (GWW), procesindustrie en machinebouw & maakindustrie in Nederland. DACE is een onafhankelijke stichting en bevordert vanuit deze positie het vakgebied door de hele keten van bovengenoemde sectoren.

http://www.dace.nl

Producten geleverd door Dunes:
- Logo ontwerp
- Huisstijl
- Visitekaartjes
- Word template
- Webdesign
- PowerPoint template